Andrei Gheorghiescu - Blog

Be good, be unbreakable. Grow unbreakable relationships. Solve life. Build a legacy.

  • Caut Administrator de afaceri (Business Developer)

    //Stare anunt: anuntul nu mai este valabil. Bun venit, Gina.

    Imi doresc sa angajez pe cineva care imbratiseaza aceasta directie. Am o perspectiva personala asupra importantei si evolutiei acestui rol si sper sa gasesc persoana impreuna cu care o sa fac realitate.

    Atributele pe care le caut

    1. Persoana de incredere – implica tot ceea ce tine de a fi o persoana cinstita, in sensul general valabil, grija la aspecte confidentiale precum si increderea ca odata decis un curs de actiune se va intampla ce am decis, la momentul decis, fara nevoia de micro-management.
    2. Practicanta a invatarii/dezvoltarii continue – am nevoie de un om care are un obicei propriu de a invata constant, fara a necesita presiune “de la job” sau de la alte elemente de context exterior.

    Cele doua considerente de mai sus sunt singurele absolut necesare si a caror lipsa ar face imposibila colaborarea. In plus, se mai adauga o serie de aspecte ce ar ajuta considerabil:

    1. Experienta antreprenoriala – de orice gen, indiferent de succes
    2. Experienta in ONGuri
    3. Cunostinte generale de “operare PC” (Excel, Word, GSuite, familiaritate generala cu aplicatii web din generatia curenta)
    4. Experienta in interactiuni inter-umane (adica sa poti naviga printre “furtuni sentimentale” cand relationezi cu un om, pentru a ajunge la rezultatul dorit + a sti cum functioneaza oamenii pentru a iti putea ajuta un coleg/client/furnizor, cand are nevoie de tine, in felul in care are nevoie sa fie ajutat)
    5. Pasiune pentru domeniul “business”
    6. Cunostinte de limba Engleza
    7. Capacitate crescuta de auto-organizare, auto-disciplina
    8. Carnet de conducere (si masina proprie ar fi grozav, cheltuielile/uzura vor fi acoperite de firma)

    Orice experienta concret dovedita, legata de subiectele de mai jos, ajuta fara indoiala.

    Scopul colaborarii

    Incepe cu administrarea a doua afaceri. Asta presupune pentru inceput:

    • Management financiar la nivel de baza – tinerea la zi a instrumentelor financiare, urmarirea tranzactiilor si notificarea la nevoie, efectuare si/sau programare plati, realizarea documentelor financiar-contabile (contracte, facturi, etc). Contabilitatea e externalizata spre o firma specializata.
    • Management “resurse umane” la nivel de baza – gestionat documentele ce tin de angajari, deplasari, concedii, internships, documente SSM si PSI, etc. HR, SSM, PSI sunt externalizate spre firme specializate.
    • Mentenanta biroului – aprovizionare, relationarea cu toti tertii care asigura curatenia si functiunea tuturor mijloacelor si utilitatilor
    • Arhivarea documentelor
    • Gestionarea relatiilor cu furnizorii celor doua afaceri

    Oportunitati

    Odata ce aceste necesitati sunt acoperite (ceea ce nu va ocupa o persoana full time) exista prima decizie legata de cursul carierei. Persoana in cauza poate decide sa:

    • se specializeze: adica sa ofere aceste servicii pentru mai multe companii, din ce in ce mai bine
    • sa adauge competente, caz in care scopul colaborarii se poate extinde.

    Prima optiune de extensie a scopului colaborarii pentru cele doua companii o reprezinta implicarea in:

    • Marketing – implicarea in activitati, in marea lor majoritate orientate spre on-line, care sa genereze leaduri calificate pentru vanzari
    • Vanzari – implicarea in activitati care sa creasca capacitatea existenta de a converti leaduri in clienti
    • Imbunatatirea procesului – intelegerea, documentarea si optimizarea felului in care echipele celor doua companii lucreaza

    Toate aceste optiuni duc mai departe spre o noua optiune de extensie a scopului colaborarii. Odaca cu atingerea unui nivel potrivit de experienta avem posibilitatea de a transforma competenta acumulata in valoare prin servicii de consultanta oferite catre clienti finali. Aici cele doua optiuni (specialist sau generalist) se pot concretiza in parcursuri de consultant pe:

    • Business Operating System – dezvoltarea si implementarea de “sisteme de operare” scalabile pentru afaceri care sa rezolve provocarea complexitatii pe care aproape toti liderii de afaceri o au in zona de 15-20 membri si apoi 80-100 de membri.
    • Business Architecture – analiza completa si solutionarea provocarilor legate de structurarea unei afaceri, capabilitatea elementelor individuale si integrarea componentelor distincte ce fac o afacere sa functioneze.

    Am spus intreaga poveste pe care mi-o imaginez pentru a inlesni calea oricarui candidat de a evalua “cu gandul la final”.

    Intrebari si raspunsuri

    Care sunt afacerile care trebuie administrate?

    Miolk este o echipa de 7 arhitecti. Gheorghiescu este firma de consultanta care imi poarta numele si deocamdata are un singur angajat, pe mine.

    Care este salariul?

    Evit sa caut un raspuns unic pentru aceasta intrebare pentru ca nu scot la concurs un post bugetat intr-o organigrama. E o mare diferenta in discutia financiara daca voi gasi un tanar plin de potential sau un veteran care isi doreste calea pe care o propun. Ce trebuie sa stii este ca vom discuta despre valoare creata si valoare capturata de tine ca si beneficii directe. Si mai trebuie sa stii ca ambele companii functioneaza pe principii de Open Book Management, adica toata lumea stie tot ce conteaza despre finantele afacerilor. Oricum asta e oarecum redundant pentru un Administrator, care oricum are acces la aceste informatii.

    Principial, eu fac afaceri care genereaza bani si (in secundar) semnificatie. Nu fac afaceri doar ca sa am ocupatie. Ma astept ca toti cei de langa mine sa castige odata cu mine si sa ne fie foarte clar cum putem face ca sa castigam mai mult.

    E vorba de rolul si responsabilitatea legala de Administrator, in acte?

    Asta imi doresc dar se va intampla atunci cand suntem siguri ca avem o potrivire buna pe termen lung.

    Daca ti se potriveste aceasta provocare, te rog scrie-mi la andrei@gheorghiescu.ro. Emailul ar trebui sa ma ajute sa te cunosc la nivel introductiv si sa-mi explice de ce ai vrea sa faci ce propun eu mai sus.

    Ce e special la aceasta oportunitate?

    De obicei, atunci cand “te angajezi” accepti sa intri intr-un sistem dupa regulile caruia sa joci, sa creezi si sa primesti valoare. Exista avantaje si dezavantaje. Un avantaj notabil este ca sistemul te protejeaza de provocari dinafara specialitatii tale. Alt avantaj este ca iti asigura predictibilitate. Un dezavantaj e ca te formeaza fix cum are el nevoie sa fii, uneori in discordanta cu nevoile altor sisteme. Alt dezavantaj este ca uneori iti blocheaza dezvoltarea in zone care nu-i sunt direct necesare. Cu cat sistemul e mai capabil de avantajele listate cu atat e mai probabil sa implice dezavantajele.

    In cazul de fata vorbim de ceva diferit pentru ca am nevoie de un om care sa isi doreasca sa fie creator de astfel de sisteme. E un rol cu foarte multa libertate dar si cu foarte multa expunere. Expunerea aduce oportunitati si provocari totodata. Succesul si esecul iti vor apartine in mod direct tie si nu unui sistem. Alegerile tale vor conta si va trebui sa le faci pentru ca nu le va mai face altcineva in locul tau.

    Daca ti se potriveste aceasta provocare, te rog scrie-mi la andrei@gheorghiescu.ro. Emailul ar trebui sa ma ajute sa te cunosc la nivel introductiv si sa-mi explice de ce ai vrea sa faci ce propun eu mai sus.

    Multumesc!

    So, what do you think about it!?

    interventions